Dengan lafaz Bismillahhirrahmanirrahim.

Assalamulaikum.

Monday, April 9, 2012

Assalamualaikum.

Lama x update blog dan bw kat blog kwn2...huhu.Nanti pelan-pelan akak singgah ye..

Ehh..baru dua hari je pun..Sabtu dan Ahad..biasalah bila cuti..masa banyak untuk family..Lain lah kalau akak ni memang blogger tegar atau pun dok menghitung duit masuk ke blog...Lagi pun Sabtu baru ni, akak pulang kekampung akak di Temerloh, Pahang kerana menghadiri majlis pertunangan sepupu akak Atiqah.
Gembira dan tumpang bahagia menyaksikan sorang demi sorang saudara mara terdekat bertemu jodoh dan mendirikan rumahtangga dengan pilihan masing-masing.

Atiqah ni bertemu jodoh di alam cyber..di facebook..di mukabuku gitu..pasangannya orang jauh, nun di negeri Cik mek molek,Kelantan..Tapi ye lah, dizaman moden ni, yang jauh tu dah menjadi tersangat dekat...tak kira lah bagaimana pun pertemuan bermula..itu semua hanya sebagai penyebab dan cara mereka dipertemukan, sedangkan Allah yang telah menentukan jodoh mereka berdua..Tahniah buat Atiqah dan pasangannya.

Kepulangan akak ke kampung baru ni adalah satu kenangan manis juga, sebabnya akak pulang hanya bertiga dengan adik perempuan akak je, Ita dan Dik (kembara Serikandi a.k.a Acu mujahidah.).
Sebenarnya Encik suami masing-masing semuanya ada hal  disamping tolong jaga anak yang tinggal..anak ita kebetulan ada sukan, anak akak Eisya pun ada kem upsr. Jadi kami yang dah lama tak spend time bersama pun mengambil lah peluang ni dengan sebaik-baiknya..Thanks for d ride Dik..seronok sangat bersembang sepanjang perjalanan..rasa sekejap sangat dah sampai kedestinasi..mulut masing-masing tak berenti bercerita..

Jom tengok gambar kenangan..ini pun akak copy paste Dik punya..jgn marah ye dik..akak x sempat ambil gambar ngan camera sendiri pun..pasal sibuk berbual ngan sedare mare..Almaklumlah dah lama benor tak jumpa..hihi

Iqah ngan acu mujahidah
a
Ni lah Iqah..:)
Akak bergambar kenangan ngan ma dan adik beradik perempuan..hanyan sorang yg tak de dlm gambar..(Yin.)
anak sedare pun tumpanga posing..tapi ni baru sikit..ramai lg yg takde..:) tunggu raya lah baru kumpul ramai.

7 comments:

Kakzakie Purvit said...

Seronok dan sejuk aje mata kakak memandang cikgu... ukhuwah keluarga terjalin lebih mesra kalau ada kenduri kendara sebab sesekali jumpa..

mas saari said...

patut akak lama menyepi, bali temerloh rupanya... lama dah saya tak balik sana! huhuhuuu

maszull said...

assalamualaikum ariana...tahniah buat sepupu yg bertunang tu ye....:)

munna said...

tahniah buat sepupu akak.... ringkas tapi cantik.... kak temerloh kg area mana ye

ariana said...

munna: t.ksh.ni kat tepi jambatan temerloh tu..bkt angin, dekat taman apa tu kapaga ke..

Unknown said...

cinta mukabuku la ni yer...:)

aindzaya said...

rindunyer sedara kat kampung..hmm

"Harga diri dan iman.".

T.kasih sudi klik sini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

COPYRIGHT AND TEMPLATE DESIGN ALL RIGHT RESERVED BY CIK ROSE CUTE wink