Dengan lafaz Bismillahhirrahmanirrahim.

Assalamulaikum.

Monday, March 23, 2015

Musim kenduri kawin

Sudah menjadi kebiasaan, bila cuti sekolah berebut org nk buat kenduri kawin kan.. Kdg sampai duatiga majlis dlm sehari pun ada.. Kalau rmh yg buat kenduri tu dekat2 kita pun terpaksalah mkn sikit2 je disetiap kenduri sampai lh kekenduri yg terakhir sampai kekenyangan yg teramat kita, tapi yg penting kita dpt memenuhi undangan.. 

Dalam cuti sekolah baru - baru ni, alhamdulilah kami sekeluarga dpt memenuhi dua undangan majlis kenduri..
Pada Sabtu lepas di Kg. umbai, Melaka dan Sabtu minggu terakhir cuti di Kuala terengganu.

Selamat pengantin baru diucapkan kepada semua pasangan pengantin baru diluar sana..
Semoga berkekalan, berbahagia untill jannah..
Pandai2 lah menjaga keharmonian rumahtangga baik bg sisuami maupun isteri..
Banyakkkan bersabar, serta memohon dari Ilahi semoga rumahtangga mendapat rahmat dan keberkatan, dunia akhirat..

Kalau ada rezeki, kami pun teringin sgt jg bermenantu dan bercucu.. Hihi
Apapun jodoh, ajal maut semuanya ditangan tuhan.. Anak sulung akak dah 24 tahun, tp tengah ralit belajar lg..:)

Jom tgk gambar kenangan kami di Melaka dan Terengganu.


Ni sempat pinjam pengantin perempuan je yg baju putih tu diapit oleh ayah dan ibunya yg berbaju biru..
Sebenarnya akak dan suami kenal ibubapa pengantin waktu suami akak belajar di Minneapolis Usa lebih kurang
22 tahun yg lalu, dan pengantin perempuan pun dilahirkan disana..
Seronok sgt bila dpt berjumpa dgn teman2 lama yg dh lama tak jumpa..
Pengantin bergambar dgn kwn2nya..
Sori lah auntie x sempat nk bergambar diatas pentas tu.. Sbb nmpk x putus2 sedare mara dan kenkawan pengantin yg bergambar..bg can diorang lah..

Last2 kami yg bergambar dibwh .. Hihi
Kami bertiga kenalan lama waktu di Us dulu..


Nak jg posing ngan ank dara kami yg sulung ni..
Lepas majlis, sempat lh round2 ke bandar Melaka sekejap, tapi x turun pun sekadar pusing2 menikmati pemandangan dan berhenti ambil gambar sekejap.. Sebab sebelum ni dh pernah melawat melaka beberapa kali siap masuk dalam semua muzium dan Kapal besar tu, mendaki puncak bukit A famosa lagi.. Kami pun nak terus balik ke Kuantan lepas ni..Syira ank sulung kami pun nak cepat balik ke Uia.




Meet Syira n tiha.. Berposing nombir satu..

Ni sibungsu Eisya..


Ok tamat kisah di Bandaraya bersejarah..
Jom ke Terengganu kite plk..

Masjid Sultan Zainal Abidin di Kuala Ibai.


Majlis yg sederhana meriah diadakan di Qurrata riverview resort..pemandangannya sgt indah dgn tiupan angin sepoi2 bahasa.. 
Pengantin perempuan merupakan saudara duapupu sebelah suami akak.







 Nak juga bergambar berdua tu..



Slmt pengantin baru..


3 comments:

maszull said...

assalamualaikum zana...selamat pengantin baru buat yg melangsungkan perkahwinan masa cuti hari tu...anak2 zana pun dah besar semuanya tak lama lagi zana pulak yg bakal terima menantu kn...:)

mun said...

salam kak...

masa ke melaka.. xdpt kita jumpa kan kak..huhu

Anonymous said...

Hi, saya sangat menyukai blog anda! ZALORA Malaysia kini sedang mencari blogger yang berbakat, dan saya tertanya adakah anda berminat untuk satu kolaborasi blog bersama kami. Anda boleh hubungi saya di izz.latif@my.zalora.com jika anda berminat dengan tawaran ini dan saya akan berikan segala butiran di sana. Harap dapat balasan emel anda secepat yang mungkin!

T.kasih sudi klik sini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

COPYRIGHT AND TEMPLATE DESIGN ALL RIGHT RESERVED BY CIK ROSE CUTE wink