Dengan lafaz Bismillahhirrahmanirrahim.

Assalamulaikum.

Sunday, November 27, 2011

Belajar buat signature dibawah setiap post.

Salam Maal hijrah buat semua. Moga 1 Muharam 1433 hijriah membuka tirai baru dalam hidup kita semua. Berhijrah diri dan minda kita ke arah yang lebih baik kerana Allah.  InsyaAllah.


Kehidupan kita dimuka bumi Allah ini, hanya lah sebagai khalifah yang sentiasa cuba mematangkan diri kita, menambah setiap ilmu didada samada ilmu duniawi maupun ukhrawiyah. 



Apapun yang kita lakukan hendaknya biarlah kearah yang baik , diredhai dan dapat membantu orang lain juga tak kira apa pun yang kita lakukan. Baru lah hijrah kita itu bermanafaat dan bermakna.


Hari ni, sempena cuti Maal Hijrah, Ariana sempat belajar sesuatu yang dah lama Ariana nak try sebenarnya tapi, selalu saja ditangguhkan atas sebab faktor masa dan otak yang agak beku ketika tu.. ( nak kena clear fikiran , baru menjadi..hehe)
So..


Hasilnya..dah menjadi tandatangan Ariana kat bawah setiap entri..yea...Sukaaa!!



Disini, Ariana nak ucapkan terimakasih pada sis Kiz yang telah menyediakan tutorial ini, dan menerangkannya dengan begitu simple dan mudah untuk difahami oleh orang macam akak yang tak berapa nak reti benda2 rumit macam ni..atas faktor umur..huhu..( tak pe lah akak mengaku..:) )Lainlah remaja diluar sana yang memang cekap pasal bab komputer ni kan..


Kalau korang nak kan tandantangan korang mavam yang akak buat tu.. sila lah ke Laman blog The Kiz's Garden ni ye..Sori sebab akak tak pandai nak buat sendiri..Dan Thank's a lot to dearest Sis Kiz. 


Oh ye..ada dua perkara yang Akak dah belajar hari ni sebenarnya..selain buat signature di bawah setiap entri tu, satu lagi ialah Tutorial buat tulisan pertama macam kat suratkhabar.. Hehe..

Amacam tandatangan Akak tu..ok tak? :)

4 comments:

mas saari said...

ok kak! comel je..

SITI NOARIZAH ARIS said...

Buat tajuk mcam surat khabar macammana tu kak..tujukkanlah sikit nak gak tengok hasilnya.

ariana said...

CT: tu lah..yang jd pening ni, tak menjadilah.ntah mana silapnya..kena keep trying lg ni sampai jadi..huhu.
Sape pandai tlg ajr kan nk buat mcm s.khabar ni, padahal dah ikut semua step by step dah..huhu

KizZ said...

Wah...smart la sign u

T.kasih sudi klik sini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

COPYRIGHT AND TEMPLATE DESIGN ALL RIGHT RESERVED BY CIK ROSE CUTE wink