Dengan lafaz Bismillahhirrahmanirrahim.

Assalamulaikum.

Wednesday, May 9, 2012

Wordless wednesday ( Allah melihat apa yang anda buat)



Assalamualaikum.

"wordless" yg tak berapa wordless..hehe
Cuba teka kat mana gambar diatas diambil?

Penjualnya hanya bertawakal kepada Allah..Dalam dunia yang penuh penipuan ini, si penjual masih percaya pada..kejujuran dan kebaikan sekeping hati manusia..

Siapa nak beli,ambil dan bayar..:-)
Walaupun harga barangan nya tak seberapa.., namun Ariana seolah tak percaya bahawa masih ada insan yang begitu pasrah...

Terkenang pula Ariana kepada insan yang kehilangan selipar atau kasut dimasjid...
berbeza pula halnya disini..apakah si pencuri " memilih" tempat atau lokasinya? 
Fikir-fikirkan....


Gambar diatas diambil di......

~
~
~
~
~
~
Salah satu IPTA diKuala Lumpur.

11 comments:

Kancil 8349 said...

pertama kali jumpa...apapun baguslah...

ingin mengetahui jawapan wordless wednesday semalam...jom singgah ke blog Kancil

http://kancil8349.blogspot.com/2012/05/jawapan-wordless-wednesday-37.html

Belinda Adzmi Ibu Ilhamny said...

di masjid negara pun mcmnih.. tetiap ari belikan anak air, just letak duit dlm tabung.. allahualam la kalau ada yg panjang tangan.. tp rasanya semua jujur sbb dan lama dah depa jual mcmtu je..mungkin kalau hilang consider sedekah..:)

mun said...

waa... sedikit terkejut.. sangat2 jarang dapat lihat ada yg wat camnie...

Munn Jaafar said...

fuh..mmg betul2 pasrah n tawakal peniaga ni...mesti dia sntiasa berserah kpd Allah SWT kan? entry simple akak ni,mmg bleh mbuka mata. tq akak =)

BERT said...

wahhh ade penjual macam ni? hehe.. bagusnye... :))

♥MAMASYAZA♥ said...

kat ofis saya dulu masih ada macam ni. tapi tak penah letak rantai segala camtu. just letak biasa camtu ja. tapi setakat dalam ofis ajela. kalo letak kat tempat umum, mmg perlu buat cam dlm gambar tu, coz bukan semua org yg ikhlas

mamyharraz said...

tawakal sungguh peniaga ni kan kak..
dgn dunia yg banyak penipuan ni mmg payah kita nak buat begini.

semoga dgn tawakal peniaga ni dptlah dia keuntungan berlipat kali ganda~

Unknown said...

ada yer yg berniaga cara tuh...dapat yg jujur ok la...tapi mesti ado yang tak kan...huhu

Cik Rose said...

Salam kak.. NI sebenarnya salah satu cara jugak kan nak menguji kejujuran manusia.. Kat Merbok, kawasan rumah mak saya pun ada juga ala-ala macam ni.. Peniaga tu letak surat khabar atas kerusi dan juga tupperware.. Sape yang bei paper tu, letak je duit dalam tupperware tu... Dia letak tepi jalan je.. Cukup masa, dia ambil..

Rina Rahamat said...

mmg diaorang serahkan pd Allah utk jaga harta benda..setahu sy kat arab saudi mcm tu kot ke kat mana ntah ada org penah citer dgn sy

dena said...

kat uia kan ni?

T.kasih sudi klik sini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

COPYRIGHT AND TEMPLATE DESIGN ALL RIGHT RESERVED BY CIK ROSE CUTE wink