Dengan lafaz Bismillahhirrahmanirrahim.

Assalamulaikum.

Saturday, June 16, 2012

Semua yang berlaku hari ini.

Assalamualaikum.

Hari ni , Sabtu 16hb Jun 2012.
Banyak yang berlaku pada hari ini..( tapi ni bukan hari ini dalam sejarah ye..:) )
Cuma..
Dalam satu hari ini saja bermacam perkara yang akak dah buat..adusshhh la..penatnya..!
Tak larat lah nak bercerita panjang hari ni, sebab dah lotih kan..so..
Kita layan gambar je lah yek..

Seawal jam 8.30 pagi, Akak bergegas ke An Nadwah Masjid Negeri..
Anak2 dah menunggu..
Kelas Tambahan santai untuk murid tahun 5.
Sebab apa akak namakan santai..sebab murid bebas nak menulis di atas meja atau dilantai..hehe
Tak caye..tgk gambar ni..


Sebahagian dari murid perempuan sedang asyik menyiapkan kerja yg diberi..

Murid lelaki yang paling seronok..

Tengah syok menulis

Sementara tu Cik Kak ni sempat posing lagi..hehe.Utk Rakan blogger lah ni..


Dah penat menulis dibawah, kita dok dikerusi pula

Kelas berakhir pada jam 11.30 tghri.
Tiba masa Ustajah nak merayau kat Mall kejap ye..
So..
Ngan Yaya, Eisya dan off course lah Cik Abg..,
singgah kat ECM( East Coast Mall..
Saje jenjalan, singgah beli peberet kami..Big Apple donut..hehe
Sape suka donut ni?

Eisya tengah memilih..

Cepat sikit pilih tu Eisya..Kak Tiha dah talipon dari Kolej suruh kami datang..huhu    

Balik rumah solat Zohor jap, pas tu terus ke KMP ( Kolej matrikulasi Pahang) yang hanya 30 minit dari rumah kami..Untung lah anaknda Tiha..hehe

Sampai kat Kolej..apa lagi, makan kat Cafe Tiha pulak..kat sini murah2 semuanya..al maklumlah tempat student kan..

Amboi Abah..makan nasi, kat sebelah donut lagi..mana satu ni?hehe

Budak berdua beradik..Yaya n Tiha..makan tak toleh lagi dah..
Balik dari Kolej..
Ada lagi satu tugas penting menanti..dah lama tertangguh tugas ni, tapi bukan Akak lah...( Tugas akak masak nasi lemak ikan tongkol, tp tak de gambar sbb dah letih sgt..huhu)
Abah  dan anak2 daranya..hehe
Teka apa dia?
Jom tengok sendiri..

Mula-mula, sapu sampah dulu


Dalam ni pun nk kena cuci

Kat dalam tu bukan bilk ye..tu tempat segala alat control kolam tu..hanya Cik Abg sorang yg tahu nk operate pam dan bebagai..

Eisya paling rajin..sbb dia yg rajin mandi..

Rajinnya laling akak...

Semua buat sendiri je..

Abag kalau buat ,kena betul2 bersih..rapi sungguh..huhu

Adui..panjangnya cerita, banyaknya benda yg akak buat hari ni,banyaknya tepek gambar, mesti berat ni..huhu.

Ok lah, setakat ini dulu perkongsian hari ini..kalau nak tgk gambar kolam penuh air, kena tunggu..sebab ambil masa 3 hari, 3 malam nak tunggu air penuh tau..!
Bye. T.ksh semua.

18 comments:

♥MAMASYAZA♥ said...

bestnye kak, umah akak ada kolam. kalau anak2 saya tgk camtu, mesti hari2 nak berendam dalam kolam tu

umiawadah said...

akak..ida sanggup tunggu 3 hari 3 malam air kolam penuh he he he...memang banyak gak aktiviti akak buat dalam sehari ni..untungnya Tiha kejap2 kena lawat...macam anak Ida juga ni,tiap 2 hari kena g tengok dia kat asrama..mujur dekat 20minit je..

NzA said...

Fuh!!! full xtvti tu...w.pn penat ttp rasa seronok bila jlnkn brsama2 org2 trsyg...wah rumah akak ada kolam renang la..bestkan...sy ni masih dok rumah tman..rumah kt kelantan trbiar sepi sejak adik pindah...syg nk bagi sewa..nk tunggu rumah ke 4 blm siap2 lg...hu.hu.hu.....
Untungkan KMP dkt dgn rumah akak..KMM jauh jugak...2 jam prjlnan..4 jam pergi blk...ptg ni nk p hantar kena 4 jam lg....jln lak sesak...hu.hu.hu.....
Kt KMM pulak mknannya mahal...along kt trpaksa ikat perut mkn nasi 1X sehari...lg pn mskannya pedas sgt...

ariana said...

@ mama syaza
semua ank2 suka main air kn..rasa x mo berhenti..hehe.meh lh sggh bawa ank2..

ariana said...

@ida
tggu jgn x tggu..hehe.
Aah..syukur sgt sbb x jauh dr rmh kolej tiha sbb dia ni jenis manja..kalau dia nk suruh kita dtg tiba2 x lh susah..

ariana said...

@Nza
akak pun dh jenuh dok rmh sewa waktu ank kecik2 dulu..huhu.
Eh..apasal mahal mknn dia yek..sianlh kat bdk2..

mun said...

waahhh padat dengan aktiviti ni kak...


waa berpeluh2 ni nak bersihkan kolam..

Anonymous said...

Salam Ariana.

Semoga sihat dan bahagia selalu.

Abak-anak kak ani semua sukakan apple donut ni, tapi kak ani tak boleh manis, nanti kilang gula dalam badan kak ani ni lebihan bekalan.

Kak ani pun kalau masak nasi lemak, mesti ada lauk ikan tongkol tumis berlada untuk abang kak ani, budak2 makan lauk biasa.

Kancil 8349 said...

terkedu dan terpegun...bestnya..bolehlah datang ke rumah akak nanti nie

ariana said...

@moon
mmg padat minggu ni..lotih akak.
Mmg penat dan berpeluh jg nk cuci kolam ni..huhu

ariana said...

@kunang2-
K.ani mmg manis donut tu..sesekali bolehlh kan...bahaya utk kesihatan..
Oh..k.ani pun suka n.lemak ikn tobgkol ye..kdg2 sy buat sambal udang..pun best.tp n.lemak pun bnyak kolesterol kan..huhu

ariana said...

@kancil

silalh dtg umh kalau sudi apa salahnya..blh kenal ngan family akak:)

Kakzakie Purvit said...

Kalau macam ini mesti ahli keluarga semua boleh berenang tak payah nak exercise lain. Berenang dah cukup...

ariana said...

@kak zakie
alhamdulillah.semua mmg boleh berenang..terutama sikecik Eisya..hehe.x pyh ke gym dah..mmg swimming baik utk kesihatan..tp..sy selalu malas sbnrnya kak..

Unknown said...

wah best nyer rumah ado pool...Mifz nak tumpang mandi boleh...hehe

εïзmmyHazaεïз said...

wahhh seronok umah ade pool... hari2 pon boleh berenang kan kak.,, :)

Izan Ishak said...

banyak sungguh aktvt akak dalam satu hari ye...

syoknya ada pool kat rumah...

Mommy_ima said...

enrty ni mcm2 ada... :p
taktau nak komen citer yg mana satu, takut kome terpanjang pula..

bestnye ade pool! :)

T.kasih sudi klik sini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

COPYRIGHT AND TEMPLATE DESIGN ALL RIGHT RESERVED BY CIK ROSE CUTE wink