Dengan lafaz Bismillahhirrahmanirrahim.

Assalamulaikum.

Monday, June 11, 2012

Wangian dalam rumah dan kamar tidur


Assalamualaikum.


Siapa yang tak mahu rumahnya bersih, kemas dan harum, setelah seharian keluar bekerja..tentu lah ingin kan keselesaan apabila pulang kerumah..terutamanya kamar tidur..kena lah bersih, serta harum mewangi selalu kan..

Seorang isteri atau surirumah itu, kena lah pandai mengambil berat soal kebersihan dan keselesaan seisi rumah..kalau malas atau sibuk sangat tu, ambil je lah seorang pembantu..tapi, bagi Ariana tidak lah sampai memerlukan sangat pembantu rumah..anak-anak pun dah besar..boleh lah membantu apa yang perlu,lagipun memang hubby kurang selesa dengan kehadiran pembantu ni..anda bagaimana?

eh..bukan nak cerita pasal pembantu rumah sebenarnya.., Ariana nak cerita pasal wangian kamar tidur...bukan kamar tidur je, seisi rumah pun sepatutnya dalam keadaan harum semerbak..hehe. Baru lah selesa untuk didiami kan..

Sekarang pun dah ada berbagai alatan untuk tujuan itu, terpulang lah kepada masing-masing..Ariana ingat lagi, pernah satu masa Ariana berkunjung kerumah seorang kawan ni, sebaik sampai je dimuka pintu..terus tercium bauan yang sangat wangi..rasa tak sabar nak melangkah masuk kedalam rumahnya..Tapi, bukanlah hanya sekadar wangi..seisi rumah pun harus lah bersih dan kemas, dari dapur, hatta ke bilik air sekali pun....bagi yang masih mempunyai anak yang kecil2 tu, tentu lah menghadapi sedikit kesukaran nak memastikan rumah selalu dalam keadaan kemas kan..( sedangkan Ariana sendiri pun, ikut mood juga kadang tu..hehe), tapi tak salah ajar anak-anak sedari kecil lagi menjaga kebersihan rumah bersama-sama..walaupun bunyi je macam senang..hehe..terutama yang ada hero bersusun ye tak..



Apapun, Ariana suka mewangikan rumah dan kamar tidur..Kebetulan sewaktu hubby ke Jakarta baru ni,dia ada belikan alat pewangi ni..bahkan kat merata kedai kat sini pun banyak..jom tengok gambar..

Bakar lilin kat bawah dia

Buh pewangi pilihan, campur sedikit air kat atas ni

Macam2 jenis ada..pilih je yg mana nak

mana satu pilihan anda


Hah ..dan yang ni pulak Ariana buh kat ruang tamu..semua orang tau ni..Ambi pur...:-)

hmm..harum semerbak.. 




Ok lah..nanti malam sikit akak jalan2 kat blong korang ye..mesti banyak cerita baru..

15 comments:

maszull said...

assalamualaikum ariana...betul tu pewangi saty kemestian dlm rumah kita kalau masuk rumah pasti rasa selesa jer...:)

HAFIZAL said...

baru selesa kalo rumah sentiasa wangi

Izwa Kamaruddin said...

dulu letak jugak dlm bilik tapi sejak anak ade semput mmg tak pakai dah..

εïзmmyHazaεïз said...

betul kak, ada hero tersusun cam haza susah sikit.. Diorg ni species TERUJA benda2 ni, so umah haza ade spray2 ambi pur tu jek :)

masa belum ade anak ramai haza guna wangian TEDDY dr lovely lace tu kak, sedap jek bau...

mamyharraz said...

mesti wangi rmh akk :D

sy pun suka wangi2kan rmh - selesa bau harum semerbak :)

BERT said...

rumah memang indah bila dilengkapi dengan aromateraphy kan.. wanggiiii :)))

NzA said...

cantiknya rumah akak......
mesti semerbak harum mewangi.....
Sy pn suka bauan yg wangi.

Kakzakie Purvit said...

Kakak dulu ada beli yg konon boleh utk aromatherapy (baunya memang harum)- tapi tak lama lepas tu kakak terbaca yg kakak beli tu tak baik utk kesihatan. Terus kakak bawa balik kampung gantung kat reban ayam cikgu hihi...

Kakak guna ambi-pur juga sekarang ni..

Munn Jaafar said...

like!
kalau dlm bilik sy suka lavender...nyenyak tido :)

Rina Rahamat said...

kak comel la kasut corak english tu..suker kita tgk


dulu kita salu wangikan rumah dgn wangian lamp berger tu tp skang malas hihi


tp mmg la akak ada anak kecik susah nk pastikan rumah kemas sentiasa..boleh naik darah dibuatnya tp lastly sy biorkan jela diaorang nk sepahkan nnt dah petang br kemas


p/s: haritu kita singgah kuantan utk lunch jer..mmg ingt kat akak tp sbb kejar masa x lama kitaorang kat kuantan :)

♥MAMASYAZA♥ said...

kat umah saya pun selalu pakai yg ambi pur tu aje

mun said...

rumah wangi..baru laa rasa selesa.. kalo x...bau hapak ler jawabnyer..

Kancil 8349 said...

cantiknya rumah...jeles plak..nanti mahu minta tolong dengan kakak kalau macam tu...hehehe

aizamia3 said...

memula rajin je pastu bila pewangi habis nak beli asyik lupa aje.. sampai kena tegur dek en. suami.. hehehe.. malu sekejap..

kisah si dairy said...

sangat sukakan lavender..nak mencari wangian lavender mcm nie..tuari jln2 kat jusco x jumpe pulak tempatnye

T.kasih sudi klik sini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

COPYRIGHT AND TEMPLATE DESIGN ALL RIGHT RESERVED BY CIK ROSE CUTE wink