Dengan lafaz Bismillahhirrahmanirrahim.

Assalamulaikum.

Monday, December 10, 2012

Ikan dilaut,asam didarat,dalam periuk bertemu jua

Betullah kata orang, ikan dilaut, asam didarat dalam periuk ke, kuali ke akhirnya bertemu jua..pepatah mengatakan kalau dah jodoh, tidak kemana..takkan lari gunung dikejar..bijak sungguh pemikiran Nenek moyang kita dahulu..sebab semua pepatah ni memang ternyata sangat kebenarannya...

Sebenarnya akak nak cerita pasal kawan sekolah akak ni Nita ..yang baru saja bertemu jodoh dalam usia awal 40an..Yang uniknya, jodoh beliau ni bukan lah orang jauh pun,adik kepada kawan sekolah kami dulu juga..
Apabila diberitahu rupanya kami dulu selalu mengusik-ngusik adik kepada kawan kami ni yang agak pemalu waktu sekolah dulu..tup tup kawan kami ni bertemu jodoh pulak dengan adiknya Anuar..yang bezanya hanya 2 tahun muda dari Nita..
Jodoh.ajal maut semuanya ditangan tuhan..Nita ni pun sebenarnya tak menyangka yang beliau akan menamatkan juga zaman anak daranya..

Tahniah buat pasangan Nita dan Anuar...Welcome to the club..moga berbahagia hingga kesyurga.

Memang meriah sungguh majlis, seolah sperti majlis re- union pulak..bila semua geng2 sekolah dulu pakat hadir memeriahkan majlis..penuh dengan gelak tawa dan gurauan..almaklum berbelas tahun tak berjumpa..ada yang dah berubah, dari slim melim kepada boroi..( gurau je..) biasalah dah veteran ni..hehe.
Apapun..memang sangat seronok dapat berkumpul, bercerita ngan kengkawan lama..Banyak nostalgia bersama terbayang semula didepan mata..

Mengabadikan kenangan di pelamin indah.
Ni lah geng kamcing zaman sekolah dulu..
Congrat Nita..welcome to the club..
seronoknya jumpa kengkawan lama..
bergambar kenangan bersama pengantin dan geng sekolah lelaki dan pompuan..pasangan masing2 dok tepi jew..hehe
Salam sayang buat semua yang pernah hadir mewarnai hidup ku dialam persekolahan dulu.
Panjang umur, murah rezeki dapat kita bersua lagi..In sya Allah.

Jom kita nengok gambar pulak...




15 comments:

mun said...

alhamdulillah..bertemu juga jodohnya.....

Rozita Ceritaita said...

tumpang gembira untuk kawan akak... suka kan tengok orang kawen...

mamyharraz said...

Alhamdulillah.
Tahniah kpd pengantin semoga jodoh panjang ke akhir hayat.

seronok kan kak dpt berkumpul dgn kwn2 lama :)

Unknown said...

Moga kawan akk bahagia ke akhirnya.. insya Allah..

♥MAMASYAZA♥ said...

alhamdullillah bertemu jodoh jugak akhirnya, anyway, saya tengok muka akak dgn muka kwn2 akak yg lain, akak nampak muda, masih berseri seri gitu

Unknown said...

@ cikmoon

Ye alhamdulillah..:)kalau dh jodoh kan,antara cpt ngan lambat jew..

Unknown said...

@Rozita
T.ksh..Mmg sukaa tgk org kawin ni

Unknown said...

@mamyharraz
aamin.t.ksh.mmg seronok dpt berkumpul dan bercerita ngan kwn2 lama ni..rasa x puas..

Unknown said...

@zira aziz
t.ksh aamin utk doa.:)

Unknown said...

@mamasyaza
t.ksh..mana ada berseri..dah tua..huhu,seri pun tumpang seri pengantin lah tu kot..haha

citarasa rinduan said...

alhamdullilah..

seronok ayu tgk hubungan kak bsama rakan persekolahan.

selamat pengantin baru bt mempelai..

Sunah Sakura said...

alhamdulillah...

sejuk mata tengok akak n kengkawan...bestnye bila persahabatan tu berkekalan sampai da berusia... :)

aliza said...

Tahniah...
Seronok kan .. x sangka majlis kwn jadi mcm reunion plak,..
Dofollow blog ni..

umiawadah said...

walaupun dah berusia..tetapi masih ada jodoh untuk mereka...seronok saya tengok...

munna said...

alhamdulillah... bertemu jodoh akhirnya... seronok jumpa kawan2 lama

T.kasih sudi klik sini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

COPYRIGHT AND TEMPLATE DESIGN ALL RIGHT RESERVED BY CIK ROSE CUTE wink