Dengan lafaz Bismillahhirrahmanirrahim.

Assalamulaikum.

Saturday, May 28, 2011

Kena tinggal lagi..

Assalamualaikum .

Nampaknya perkataan " kena tinggal" ni, macam dah banyak kali Ariana guna. Sebenarnya perkataan tu juga banyak mengajar seseorang erti ketabahan, kesabaran dan kerinduan..cewahh..

Memang betul apa, tak kira lah samada suami kena tinggal ngan isteri, isteri kena tinggal ngan suami atau anak kena tinggal ngan mak. Tapi maksud Ariana disini, tinggal sekejap jelah..

Bila kita renung balik, ketika insan itu berada disisi kita, kita selalu
" take for granted" atau tak begitu menyedari, tapi bila mereka pergi meninggal kan kita atau jauh dari kita barulah kita teringat atau terkenang kan dia. betul kan..Baru lah teringat segala perbuatan kita terhadapnya samada yang baik atau yang kurang baik..
Sebab tu lah ada pepatah " sayangkan isteri, tinggal-tinggalkan.."
Dalam maknanya, ayat tu sebenarnya..bagi mereka yang mahu berfikir..

Disini, Ariana hanya melahirkan sedikit rasa hati seorang isteri yang kena tinggal ..huhu..Pagi tadi, jam 6.00 am, suami Ariana telah berlepas ke Shenzen, China atas urusan kerjanya, dan dijangka pulang, InshaAllah pada hari Rabu depan. Walaupun dah kerap juga kena tinggal, tapi perasaan sedikit sedih tu tetap ada, bohonglah kalau tak rasa sedih dan sunyi..Namun, anak-anak tetap menjadi peneman dan penguat semangat. Bagi teman atau isteri diluar sana yang dah selalu kena tinggal suami tu, mesti faham..


Apapun, dari kejauhan ini, kami sekeluarga mendoakan moga beliau selamat pulang kepangkuan kami semula, dan moga Allah permudahkan segala urusannya disana..InshaAllah.Ameen.

Sedikit pesanan buat hubby..Jangan lupa..i phone 4 ke, i pad ke..hehe. Gurau je, tapi kalau dapat best juga!!

Ariana's sweet memory.

0 comments:

T.kasih sudi klik sini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

COPYRIGHT AND TEMPLATE DESIGN ALL RIGHT RESERVED BY CIK ROSE CUTE wink