Dengan lafaz Bismillahhirrahmanirrahim.

Assalamulaikum.

Wednesday, August 10, 2011

Masih ada insan yang berhati mulia.

Assalamualaikum..

Begitu banyak kisah tentang manusia durjana dan tak  berhati perut yang kita dengar pada zaman ini, kes terbaru tentang pelajar Malaysia yang telah diambil kesempatan oleh manusia berhati binatang yang sanggup mengambil kesempatan diatas kesusahan orang lain di Kota London. Itu kisah diluar negara, bahkan didalam negara tercinta kita ini pun, tak kurang hebat cerita sensasi dan pembongkaran satu-satu kes kekejaman dan macam-macam kes lagi, samada pembunuhan, haruan makan anak, rompakan, penipuan itu, ini dan macam-macam hal lagi membuat kita sentiasa dalam keadaan berjaga atau beringat selalu.

Namun, masih ada sebenarnya, malah ramai lagi insan dibumi Allah ini yang hatinya mulia, sentiasa ingin menolong, jujur dan amanah. Wah..buat suspen je ye.. sebenarnya, ada kisah disebalik semua ni..
Bukan apapun, semalam, semasa otw balik dari Kuala Lumpur, Hubby telah tertinggal handset kesayangan
i phone 4 nya kat dalam tandas di R&R Gambang.Dalam tu pulak..macam-macam perkara penting ada.., nombor akaun bank lah..macam-macam hal projek dan bisnes dia..
Kebelakangan ni, dia memang kerap terlupa, mungkin kerana kepenatan dan kesibukannya..memang silapnya sebab cuai.. tapi, dah sampai rumah baru dia teringat. Apa lagi..terus dia ajak Ariana teman pergi ambil semula..Ariana kata..dah " selamat " dah tu..!

Gambar pinjam google

Mana ada orang yang tak geram..mesti dah kebas punya. rezeki terpijak..orang kata. Tapi, hubby berkeras juga ajak pergi tengok, untuk puaskan hati. Bangunlah ariana ni bersiap. Bayangkan dah pukul 2 pagi masa tu.. tiba-tiba teringat suruh dia cuba call..kalau orang dah ambil mesti dah senyap line nya.  Sekali bunyi nada dering..dalam hati, bimbang pulak kot-kot jatuh kat jalan ke, nanti elok orang tak jumpa, bila dengar tentu orang tu nampak dan ambil pula.. Tapi, nak buat macamana, tawakal je lah..sekali,ada orang angkat.. hubby pun beri salam dan tanya lah elok-elok..kebetulan hubby dah set gambar caller akan keluar bila call.( dia call guna satu lagi h. set nya yang lain..) so, keluarlah gambar dia.. Rupanya orang tu pulak, kenal ngan hubby, dia pun singgah kat R& R tu masa otw balik dari KL juga..
Banyak kali betul kebetulan..bukan kebetulan lagi ni..takdir ni..Terasa kecil nya dunia ni.. Memang masih ada rezeki. Orang tu pun kata, jangan bimbang..esok ( hari ni) dia akan pulangkan..

Syukur lah dapat ketangan orang yang berhati mulia macam tu. Ariana rasa macam Allah sengaja" hantar" kan orang tu sebagai penyelamat atau tolong simpankan sekejap..kalau lah dapat kat tangan orang lain..tak tau lah.. tu lah Ariana kata, memang masih ramai lagi sebenarnya insan yang berhati mulia..dicelah-celah keganasan dan sandiwara dunia. Tak putus-putus kami memanjat kesyukuran pada Ilahi..


11 comments:

Faiz said...

alhamdulillah kak..

aizamia3 said...

alhamdulillah.. berkat ramadhan..
betul tu kak.. masih ada yang berhati mulia.. ;)

Kakzakie Purvit said...

Melihat apa yg terjadi pada adik Asyraf kita sekadar berdoa dan bersimpati. Moga saudara kita di london yg kecoh sekarang ni selamat.

Bab telefon yg hilang tu kakak rasa rezeki halal dan berkat bulan ramadhan alhamdulillah hak kita....

Rozita Ceritaita said...

alhamdulillah kak... nasib org tu baik.. kalau sy dah selamat kena jual kot... ;)

No Lan said...

alhamdulillah kak..masih ada rezeki lagi..ye la, kadang2 ALLAH jadikan sesuatu untuk kita renung dan pk kan balik kan kak..No pun banyak abglan bg ceramah/motivati dalam kete time p amik dia kat opis..

~izan~ said...

Alhamdulillah..kebelakangan ni ramai blogger bercerita psl brg trtinggal brg then ada org simpankan..bulan mulia ni ramai yg berhati mulia dan harap bkn bulan ni aje..

tiefazatie said...

syukur la...alhamdullilah

sis..nie tq n3 utk sis yaa

http://tiefazatie.blogspot.com/2011/08/baiknya-hati-sis-arianatq-so-much-sis.html

hee..tq..=)

Izan Ishak said...

syukurlah kak! mmg Allah dah tentukan orang tu utk selamatkan hp hubby akak...

Azlina said...

mujurlah erk...bulan pose ni..baik2 belaka....hihi

Ztee_Azwanis said...

alhamdulillah.. masih ada rezeki tu kak :)

ariana said...

Terimaksih pada semua yang sudi singgah n komen. Komen anda semua amat2 dihargai.cuma ariana minta maaf sebab tak dapat membalas satu persatu kerana masa agak mencemburui... alhamdulillah, H. set hubby pun dah dapat balik.. syukur sgt..:)

T.kasih sudi klik sini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

COPYRIGHT AND TEMPLATE DESIGN ALL RIGHT RESERVED BY CIK ROSE CUTE wink