Dengan lafaz Bismillahhirrahmanirrahim.

Assalamulaikum.

Sunday, March 4, 2012

Tak salah sebut OMG

Assalamualaikum.


Dimana -mana sekarang akak perhati kan..ramai anak-anak muda
 ( mak-mak budak pun ada ) suka benor menyebut..OMG..OMG.
Anda tau apa itu omg kan..


Oh my god..Oh tuhanku..memang lah tak salah..tapi sebagai orang islam..kan ke lebih baik kalau sebut Ya Allah ya tuhanku..
Tak tau lah nak tunjuk kan pandai sangat bahasa orang putih ke atau nak beritau dia dok kat oversea lama ke..ntah lah..


Akak pesan kat anak-anak akak..jangan lah terikut..Lebih besar pahalanya kita mengingati Allah dengan menyebut nama-namanya.. dengan betul..


Lagipun banyak zikir yang baik kita amalkan..Subhanallah, Allahuakbar.dan kalau nampak yang tak elok-tak elok tu..sebut lah Astaghfirullahal'azim..kalau nak memuji sesuatu yang indah pulak..sebut lah Masyaallah..kan ke lebih manis dan sedap didengar..alahai..muslimin dan muslimat..


Ini hanya lah pandangan akak saja..tak taulah macamana pula anda semua rasa..

3 comments:

mun said...

btol kak.. saya ni geram gak kalo nengok org suka sgt sebut omg nie..

terikut sgt budaya luar laa dorg nie.. huhu

*kalo adik2 saya sebut.. mmg saya herdik balik dah.. kena tegas benda camnie..

Izan Ishak said...

betul tu kak.. kan lebih baik kalau kita berzikir...dpt pahala kan.

tp itulah anak2... mudah sgt terikut2.

Rina Rahamat said...

setuju dgn akak..


lebih baik biasakan sebut ya allah dan sbgnya


OMG..nk nmpk moden sgt agaknya

T.kasih sudi klik sini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

COPYRIGHT AND TEMPLATE DESIGN ALL RIGHT RESERVED BY CIK ROSE CUTE wink