Dengan lafaz Bismillahhirrahmanirrahim.

Assalamulaikum.

Sabtu, 14 April 2012

Kisah perkhemahan Tunas Puteri Tuan puteri Eisya

Assalamualaikum.

Selamat berhujung minggu pada semua..
Di tempat Akak cuaca agak mendung, dah beberapa hari sebenarnya..Tu lah, dalam keadaan cuaca yang agak kurang baik ni, si tuan puteri akak, Eisya nun dok berkhemah kat luar sana..huhu

Hati ibu mana yang tak risau..
Malam tadi akak terjaga sebab dengar bunyi guruh dan petir sabung menyabung kat luar sana..
Dalam hati hanya mampu berdoa..Ya Allah selamatkanlah anakku..

Hari ni, sebenarnya akak nak menghadiri kenduri kahwin kat area rumah ni je, so siaplah lawa-lawa..akak pergi berdua ngan anak akak Yaya je, sebab hubby belum balik dari KL, Tiha pulak keluar ke bandar dengan kwnnya..Ingat lepas habis kenduri tu teruslah jenguk Eisya kat sekolah dia.., sekali, buka kad jemputan( kad tu ada dalam kereta, tengok2 rupanya kenduri tu esoklah..alamak..letih je akak bersiap lawa-lawa, sembur minyak wangi separuh botol..hehehe( kalah orang nak ke red carpet..)Tak de lah gurau je.
akak kalau pakai pun simple mimple je sbnrnya..:)

So, teruslah keluar makan kat restoren je lah berdua ngan Yaya..
Makan gulai kawah, itupun jenuh nak habiskan berdua ngan Yaya.

lepas makan, terus lah gi jengok Eisya ngan geng Tunas puterinya kat sekolah..sampai2 dia tengah makan tengahari..sempatlah intai dia dari jauh..bila dia nampak je kami terus lah dia meluru..dengan tak basuh tangannya..tengok gambar tu..

Tak sempat basuh tangan nampak Umi datang..hehe


Tak boleh dok lama, nampak Eisya seronok tp hati  akak dah semacam menahan sedih tiba-tiba..huhu.
Tak tau lah apa yang disedih kan..huhu teruk sungguh akak..

Khemah tetap didirikan..walaupun tak berkesempatan tidur didalamnya..huhu

Tanya Eisya tidur kat mana semalam? tidur kat dalam kelas rupanya..Khemah tu sebagai hiasan je lah nampaknya..malam ni pun mungkin tak merasa lagi..sebab nampak awan nano dah hitam pekat tu..

Hilang rindu sekejap..:)

Ok lah..setakat ni dulu cerita "menyayat hati" seorang ibu yang berpisah ngan anak bungsunya..huhu
Moga Eisya dan kawan2 nya selamat, seronok dan hepi..kat luar sana..dibawah pantauan para guru yang budiman dan budimanis..:) T.kasih Cikgu!




11 comments:

NzA berkata...

kasih seorg ibu begitulah kak..risau bila anak lepas dr pndangan..kalau boleh setiap saat ingin anak brada disisi....
tgk muka eisya mcm hepi je camping tu..sskali brsama dgn rakan2 mmg enjoy.....

mas saari berkata...

memanglah sedih berpisah ngan anak kan kak? walaupun sekejap..

NEL berkata...

moga2 eisya selamat n xde benda x elok jadi kat sekolah...
jangan risau ye kak ;)

geez berkata...

salam perkenalan akak dari geez..

Kalamhati berkata...

huhu umi dia mmg takleh pisah ni..tp hilang rindu dpt jenguk dia sekejap kan..

syida berkata...

comelnya anak dara akak ni...like mother, like daughter lah :)

Kakzakie berkata...

Nasib perkhemahan kat sekolah boleh tidur kat kelas kalau di luar memang kena baliklah ye...

Memang rindulah bila anak jauh...

CT NoArIzAh ArIs berkata...

Dulu masa princess sy sklah rendah pernah gak berkhemah kat sekolah mcm ni memang risau sampaikan sy dtg mlm2 jenguk dia kat sekolah tapi tengok dr luar pgr sklah jelah.

Dulu sy selalu heran knapa mak sy tak bagi sy nak ikut rombongan sekolah berjalan jauh2 sekarang bila dah ada anak baru sy tahu mcm mana rasanya perasaaan mak sy dulu.

Papa Mifz berkata...

dapat la lepaskan rindu sekejap yer kak...:)

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty berkata...

eisya ni lawalah orgnya..misti manja sgt kan kak sbb anak bongsu :)

Izan Ishak berkata...

ibu mana yg tak risau kan kak.. lagi2lah eisya tu perempuan. dah tu pula bila fikir macam2...

T.kasih sudi klik sini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

COPYRIGHT AND TEMPLATE DESIGN ALL RIGHT RESERVED BY CIK ROSE CUTE wink