Dengan lafaz Bismillahhirrahmanirrahim.

Assalamulaikum.

Monday, February 13, 2012

Arnab dalam rumah..korang ada?

Assalamualaikum.

Siapa yang tak geram ngan Arnab..binatang comel yang juga dikenali sebagai rabbit atau bunny..
Selain dipelihara sebagai "pet" atau binatang kesayangan, arnab ni juga sodap dibuat rendang atau satey tau..!
Itupun kalau yang dah masak akak lalu lah makan, tp nak sembelih, nak cuci dan masak..tak sampai hati lah akak dan memang tak berani..sian pun ada..huhu.

Adik akak kat kampung memang penternak arnab sebenarnya..Tengok kat sini
Tapi kali ni yang akak nak tunjuk ialah gambar Arnab comel yang sangat manja..siap dok dalam rumah lagi.. Tak caye tengok gambar ni..


Eisya seronok sgtlah tu..


Sesuka hati je naik atas kaki orang..hehe


Abah pun " terpikat" nak ambil gambar bunny ngan I phone nya..

Ni rumah dia..Kata Eisya..haha



Apapun sekejap bolehlah dok dlm rumah..jangan lama sangat kang..dia nak ketandas..susah..hehe

22 comments:

mun said...

Comel sgttttt :-)

Kalamhati said...

alaa tomei2..teringin nak pelihara arnab to duk umah bertingkat2 gini mmg susah..huhuu

mamyharraz said...

alahai kak...arnab mmglah super comel dan tak tergamak nak mkn kecuali tak sedar ..

bestnya dpt bermanja2 dgn si comel arnab nih gerammmmmm

mas saari said...

anak2 saya pun suka tapi saya je malas nak bagi diaorang bela...huhuhuuu

Anonymous said...

Salam Ariana,

Comelnya arnab tu, ni jenis kecik yer.

Akak belum pernah rasa daging arnab ni. Memang ramai yang kata sedap.

kis said...

comelnya...kalo rabit nie makan suka tgk mulutnya...laju betul...

ariana said...

Cik Moon: memang comel sgt.:)

Kalam hati: oh..dok quaters guru ke?

maszull said...

assalamualaikum ariana...so cute nyer die...:)

ariana said...

mammyharraz: mmg kesian bila fikir-fikirkan..tp kalau yg dah terhidang tu bolehlah akak makan..hehe..

Mas:Bukan senang juga nak pelihara arnab ni..kena rajin sebab dia membiak dgn agk cepat juga..kena bersihkan kandang lg..kalau tak, berbau pulak..huhu

ariana said...

K.ani: Ni anak dia lagi..tu yg kecik lg tu..kalau yg dh besar tu boleh tahan jg besar saiznya..:)

Daging arnab ninak kata sedap sgt tu tak lah..tapi bolehlah..agk manis gitu. sy pernah mkn satey dia..


Kis:Memang betul..kalau mkn kemain laju lg..suka tgk..hehe.Sekejap je habis sayur kangkung tu

ariana said...

Maszul: wkmslm. mmg cute kan arnab ni..:)

LYAfrina said...

comelnyerrr..
kat rmh bela kucing

LYAfrina said...

owhhh..org ktn yer.. sy duk kmn je ni..

Mutiara Bernilai said...

wah cemburunye mutiara dgn kak ana..

mesti best ada rabbit, boeh hilangkan stress bila dpt memain dgn drang

Munn Jaafar said...

amboi jinaknyaaaaa

Ztee_Azwanis said...

heeee kita tkde sis :((

minat sgt bug bunny dan cats. dulu msa muda remaja mmg pet lah binatang2 ni kt rmh... skrg nk cuba jgk tp tgu mektok besar skit lagi.. hehehe.

cute kan.. suka sgt nmpk eisya tuu

SITI NOARIZAH ARIS said...

Ank bujang sy dh lama merengek nak bela arnab tapi buat masa ni permintaan belum tertunai lagi takut pisang berbuah 2x jeee.

BERT said...

arnab mmg comel tapi takot nak pegang ehehe

♥MAMASYAZA♥ said...

jinaknya dia. saya suka gak arnab camtu, suka tengok aje, tp tak berani nak pegang, geli

Kakzakie Purvit said...

Dah biasa dari kecik itu yg manja... nampak comel sangat...

Rina Rahamat said...

comelnya..bintang secomel ni x tergamak sy nak makan..


tp hati-hati dgn kencingnya ya..jangkitan kencing tikus boleh jadi ada kt arnab juga :)

Alisa said...

cutenya..
saya pun baru start bela tahun ni..
lionhead..

T.kasih sudi klik sini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

COPYRIGHT AND TEMPLATE DESIGN ALL RIGHT RESERVED BY CIK ROSE CUTE wink