Dengan lafaz Bismillahhirrahmanirrahim.

Assalamulaikum.

Tuesday, March 29, 2011

dalam masjid pun buat perkara tak baik

Semalam, sorang rakan Ariana singgah di masjid untuk solat, dia letak beg tangan nya ditepi ( sebelah). Masa solat tu dia nampak lah kelibat seseorang disebelahnya, tapi dia meneruskan solatnya, dia dengar gak bunyi macam beg dibuka, tapi masih berprasangka baik, maklum di masjid, mungkin orang buka beg sendiri ..kata hatinya..tapi, sebaik selesai solat, dia tengok memang beg tangannya agak berubah kedudukan dan macam terbuka sikit..hati dia pun terus rasa tak sedap hati..bila buka dalam...betullah rupanya pes atau dompet dia dah tak de..

kalau betul terdesak sekalipun..mengapa dalam rumah Allah pun sanggup buat perkara yang sah-sah dilarang agama ni..itulah, manusia yang bertopengkan apa entah,,nak cakap pun tak tahu..malu kita, yang mengaku sebagai umat islam..tahu hukumnya salah dan berdosa, tapi masih buat jugak..itu belum lagi yang kehilangan kasut, malah wang tabung di masjid pun kerap juga hilang, pantang bila tidak ada " pak guard" atau tidak ada yang melihat..tangan pun mulalah buat kerja jahat tu..bukan tak tahu Allah nampak apa yang dia buat..Siapa lagi yang buat kerja dalam masjid tu kalau bukan sesama agama kita sendiri..

Duhai..insaflah..cari lah jalan melalui rezeki yang halal..

5 comments:

mun said...

hmm tu laa.. kwn cikmoon pun pernah kena gak.. tapi kat surau laa..

ariana said...

Cikmoon: samalah tu..tulah..kalau kena kat lain kita tak geram sangat kan..ini di rumah Allah..buat hati kita sedih..kat mana-mana pun tak selamat lagi sekarang..kena hati-hati selalu..

.a.s.y.i.k.i.n. said...

salam, kein pun pernh kene..masa mula2 masuk bljr U dulu tp kene kat surau sogo!..masa tuh 1st time dpt duit ptptn kuarkn nk beli brg2 ..tup2 kene copet ngn budak sekolah...huhu meraung satu sogo...
tak baik kan!!...
nway salam perkenalan.. =)

Nurul said...

Salam perkenalan..:)
dunia arni mcam2 bley jadi..yang ada ilmu pun sama macam orang xde ilmu..punca nya sbab ada ilmu tapi xpernah nk amalkn..mengaku islam tapi peribadi xmacam seorang muslim..nauzubillah..

ariana said...

Kein: siannya..tentu sedih waktu tu kan..biarlah Allah jua yang membalasnya..

Wan: betul tu, moga Allah beri kesedaran pada mereka2 ni..dan minta supaya kita sentiasa tergolong dalam golongan yang di rahmati Allah.

T.kasih sudi klik sini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

COPYRIGHT AND TEMPLATE DESIGN ALL RIGHT RESERVED BY CIK ROSE CUTE wink