Dengan lafaz Bismillahhirrahmanirrahim.

Assalamulaikum.

Saturday, April 23, 2011

Panorama Kuala Lumpur dari Puncak


HORIZON


Hati terpukau suasana Haven




SEORANG teman pernah bertanya: ‘di manakah lokasi paling ideal untuk melihat panorama pencakar langit Kuala Lumpur’ dan kemusykilannya itu ditambah pula dengan kriteria ‘kalau boleh biarlah kita seolah-olah meninjau dari kawasan tinggi’.

Bagi mereka yang berada di Lembah Klang, ada beberapa lokasi yang mungkin terlintas dalam fikiran. Selain Menara Kuala Lumpur yang bersuasana mewah dan pinggiran lereng bukit di kawasan perumahan Bukit Antarabangsa, Menara Tinjau Ampang di Bukit Langat adalah jawapannya.

Terletak sejauh 20 minit perjalanan bebas kesesakan trafik dari ibu kota, laluan ke lokasi itu disambut dengan papan tanda yang memaparkan tulisan Pusat Pelancongan dan Menara Tinjau (Look Out Point).
Khabarnya, itulah lokasi tumpuan ramai terutamanya ketika sambutan tahun baru. Waktu itu, kanvas langit malam diwarnai pertunjukan bunga api dari beberapa pusat sambutan popular di sekitar ibu negara.
Persekitaran yang bersih dan dijaga rapi oleh pihak pengurusan memberi kelebihan di lokasi atas bukit itu. Pujian harus diberi kepada pihak penyelenggara kawasan itu memandangkan faktor kedudukannya yang mungkin sukar untuk kerja-kerja pengurusan. Malangnya, begitulah yang terjadi di beberapa kawasan pelancongan air terjun di pinggir kota yang gagal diselia dengan baik.

Pesona senja

Menara Tinjau Ampang sinonim dalam kalangan warga kota sebagai lokasi menghayati suasana matahari terbenam pada waktu senja selain menyaksikan pemandangan keseluruhan Kuala Lumpur pada waktu malam.

KANAN: John (kanan) dan Susi sangat menyukai lokasi Haven hingga bercadang untuk melangsungkan perkahwinan mereka di situ. 
 
Ingin tahu lebih lanjut,.Klik sini

2 comments:

No Lan said...

tak dapat tengok gambo la kak sebab tenet ni lambat pula loadingnyeee huhu...nnt No datang lagi tengok ek..

Rina AVAIL a.k.a cik betty said...

syoknya...teringin nk pegi tinjau..sy suka panorama kuala lumpur waktu mlm..tp hubby sy x suka kl..

T.kasih sudi klik sini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

COPYRIGHT AND TEMPLATE DESIGN ALL RIGHT RESERVED BY CIK ROSE CUTE wink